Taci se supera a cada amanhecer / Taci exceeds every dawn

Atualizado: 29 de jan.






Chegou no grupo em onze de Julho de 2017 bem participativa, com a mãe, que a princípio observava, me parecia meio durona, marcava a filha em alguns posts e Taci marcava a mãe, entre elas a relação era de pura cumplicidade e Taci se mostrava empolgada com algumas informações, desconfiava de outras, mas foi se permitindo “cobaiar” até que disse um certo dia:

“Depois da cirurgia comecei o protocolo do grupo junto com o MSM que é um suplemento a base de enxofre, estou cada vez melhor, com a modulação hormonal e auto hemoterapia também, eu tinha muitos coágulos, que sumiram, estou esperançosa demais com esse grupo e agradeço o carinho e apoio, porque com o dienogeste, engordei 20kg, fui do céu ao inferno e me largou lá, era essa sensação que eu tinha, emocionalmente falando fiquei péssima, sem resolver nada, porque isso só mascarou a doença, não quero tomar esses malditos nunca mais!”

Ela começou a entender a importância da alimentação e pode observar a diferença, em um post para ajudar uma endometríaca, comentou:

“Olha, eu achei que nunca iria conseguir, fiz dez dias de dieta sem glúten, sem lactose, hoje tomei leite e comi pizza, estou me sentindo mal, inchada, engordurada, juro, em poucos dias você consegue sentir a diferença, o corpo agradece, fica leve, sério, não achei que sentiria tamanha diferença. E aí a partir do momento que nos sentimos bem, fica fácil, porque o bem estar vale mais que o paladar, isso por que ainda não tirei refrigerante e falta tirar algumas coisas mais. É possível, temos que buscar a saúde, e quando temos saúde tudo melhora, o humor, o ânimo, o bem estar, e aí a mudança não fica tão difícil”

Parecia que tudo ia maravilhosamente tudo muito bem para Taci, a melhora foi logo percebida com essas mudanças, mas de repente, numa crise Taci desanimou e sumiu, foi preciso resgatá-la, em 12 de Março de 2018, marquei a Gaby que já era puro amor a essa altura, em um post e tivemos o seguinte diálogo:

Gaby - Obrigada por lembrar de mim amiga, mas para a minha filha nada faz efeito, nem os fitos.
Eu - Você tentou com ela a Babosa também, borá lá que vai dar certo sim, não pode desistir assim não!
Taci - Desisti, aguardarei a necessidade de uma próxima cirurgia e aguardo a menopausa chegar.
Eu - Infelizmente menopausa não é solução e a cirurgia você já sabe que não é sinônimo de cura, não desista de você guerreira!

Enfim, depois de muita conversa, nesse dia, ela decidiu voltar para a luta e disse:

“Cansada, mas ok, tomo o óleo de copaíba, essa babosa aí e vou voltar com a vita D, última tentativa!”

E foi o tiro certo, três meses depois, ela escreveu seu depoimento:

“Olá pessoal, boa tarde. Não ia dar meu depoimento nesse momento, iria esperar mais um mês, mas eu vi hoje, duas pessoas desesperadas, querendo desistir, então achei que hoje talvez seja válido. Eu não conhecia o grupo quando descobri minha endo. O médico que diagnosticou queria me operar, quando falam de cirurgia a gente se assusta né? Fui buscar uma segunda opinião e ele me disse para não operar e tomar o Allurene (dienogeste). Naquele momento foi uma luz no fim do túnel, mas mal sabia eu que estava cavando para mais fundo ainda do fim desse túnel, tomei Allurene porque o médico prometeu a cura, tomei por um ano e foi o pior ano da minha vida, sempre digo que fui ao inferno e voltei....Juro....Após um ano, não aguentei mais a depressão, a escuridão que aquele maldito remédio me trouxe, voltei ao primeiro médico e operei. Naquele momento foi um alívio, as dores diminuíram, voltei ao medico para o pós operatório e quando estava bem ele veio falar em hormônios, Diu Mirena e afins, então sumi, nesse meio tempo minha mãe achou esse abençoado grupo. Comecei os fitoterápicos, não tive muitas melhoras com eles, mas hoje imagino que eles não me deixaram piorar e uma hora eu cansei, parecia que nada fazia efeito e eu só sentia as dores voltando, desanimei.....
Junto com as dores eu estava novamente em depressão e a Ariane me incentivou e resolvi continuar buscando minha cura. Fui numa médica que ela me indicou, a Dra Isabela e foi a minha salvação, comecei a fazer reposição hormonal natural e tomar alguns suplementos que ela me passou, mudei minha alimentação (confesso que não como deveria, ainda escorrego muito, mas diminui gluten e leite). Estou em tratamento a dois meses apenas e eu melhorei MUITOOOOO, tanto da depressão quanto da endometriose, antes eu tomava uma caixa de Buscofen e três Tylex POR DIA, para suportar a dor e mesmo com esse exagero de remédios, muitas vezes eu tinha apenas alívio da dor.
Esse mês, eu tomei apenas uma caixa de Buscofen, nos três primeiros dias (uma caixa durou três dias) e não tomei nenhum Tylex, ou seja, em apenas dois meses de tratamento com os hormônios, reduzi os remédios em menos da metade
Eu ainda não estou curada e não ia dar meu depoimento esse mês, mas como vi pessoas desistindo, sem esperança, resolvi vir aqui contar um pouquinho e dizer para vocês NÃO DESISTAM, eu também demorei para achar meu caminho, eu desanimava pois via muita gente melhorando só com os fitos e eu , fazia de tudo e não melhorava. Uma vez eu li uma coisa que me fez muito sentido, “não sabemos ao certo de onde vem a endo, mas parece ser falta de hormônio, e aí o corpo, numa tentative de buscar mais hormônio, o endométrio cresce e vai buscar esses hormônios” e isso fez sentido para mim, gente, ao invés de insistir nesses hormônios sintéticos, façam a reposição hormonal, não faz mal e nos cura, eu melhorei já 60% da endometriose e também da depressão. Não desistam de vocês, a cura, o controle é possível, voltar a viver é possível. Agradeço a Deus, a minha mãe Gaby que abraçou a causa comigo e nos unimos em busca de ajuda e a Ariane que fez esse grupo e não mede esforços para nos ajudar, escutem ela, escutem as dicas, vejam os vídeos, as lives que ela fez no grupo com vários médicos. Bora lá meninas, a vitória é certa! Paz e luz a todas nós”

Gaby, sua mãe completa:

“Gente, Deus orientou e no face encontramos anjos nos nossos caminhos, Ariane foi um deles, um dia ela tinha desistido, nesse dia específico você apareceu e disse para ela continuar e ela te ouviu, não vou esquecer esse dia jamais! Ver minha filha melhor e eu também, não tem preço.”
E as mudanças não param por aí, quando a melhora vem a gente, ressignifica muita coisa também e ela relata em uma publicação do vídeo abaixo, feito para o grupo:

“Parabéns pela iniciativa amiga. Um absurdo mulheres terem preconceito contra a menstruação e essas imagens. É preciso desconstruir, parabéns, eu odiava ficar menstruada, até que a endometriose me visitou e eu bloqueei por um ano minha menstruação com aqueles malditos remédios, foi tão doloroso e quando parei de tomar, aprendi a amar minha menstruação, hoje eu amo ficar menstruada, limpa meu corpo, apesar das dores, que estão a cada dia menor, depois que conheci o grupo. Obrigada por existir nas nossas vidas.”

E como eu sempre digo, de que vale todo aprendizado se não passarmos adiante? Taci segue numa missão de ajudar com sua evolução e nesse mês de Dezembro de 2018, nos presenteia com mais esse lindo relato:

“Gratidão define o sentimento, por ter colocado pessoas assim no meu caminho, Ariane minha eterna gratidão a você minha mentora da endo. Na certeza de que a vida me trouxe a endo para que eu olhasse para mim e mudasse complemente a minha visão sobre a vida, sobre o mundo e encontrasse pessoas MARAVILHOSAS que estão me ajudando a evoluir como ser humano e a mudar radicalmente de vida em todos os aspectos.
E agradeço também a minha mãe Gaby por sempre estar junto comigo nessa luta.
A lição que fica é: Use sua dor, seja física ou emocional, para evoluir. Veja o que ela tem a te ensinar, pois muitas vezes é a dor que irá trazer a você, todo um universo, que você sequer sabia que existia. A doença...Um caminho para a cura da Alma!"
Emenda em resposta a outro comentário:

“O minha amiga, Gratidão por suas palavras, você foi essencial, para que eu encontre o paraíso na terra, Gratidão por existir e por ser essa alma tão linda que leva esperança para as pessoas na Terra...”
E chega chegando em 2019 com mais novidade:

"Estou vindo aqui só para dizer o quanto vale a pena cada sacrifício que a gente faz para cuidar da nossa saúde. Refiz meus exames e a proteína C-reativa que mostra o grau de inflamação do nosso organismo melhorou muito de 2017 até hoje e o resultado dos meus exames mostra o gráfico dessa melhora. Vale a pena encarar o desafio. No início foi difícil mas logo a gente se sente bem, melhora e aí tudo passa a ser fácil. Já não consigo mais comer porcaria, meu organismo sente e reclama. Força meninas, nosso caminho de cura só depende de nós."

E NÓS SEGUIMOS FAZENDO A DIFERENÇA NO MUNDO...
Publicado por Ariane Steffen

She arrived in the group on the eleventh of July 2017, very participatory, with his mother, who at first observed him, he seemed a little tough, marked his daughter in some posts and Taci marked her mother, among them the relationship was of pure complicity and Taci showed herself excited about some information, she was suspicious of others, but she allowed herself to “guinea pig” until she said one day:

“After the surgery, I started the group protocol together with the MSM, which is a sulfur-based supplement, I'm getting better and better, with hormonal modulation and auto hemotherapy too, I had a lot of clots that disappeared, I'm too hopeful with this group and I appreciate the affection and support, because with the dienogeste, I gained 20kg, I went from heaven to hell and left me there, it was this feeling that I had, emotionally speaking I was terrible, without solving anything, because it just masked the disease, I don't want to never take those damn people again! ”

She began to understand the importance of food and can see the difference, in a post to help an Endometriac, commented:

“Look, I thought I would never make it, I did ten days on a gluten-free, lactose-free diet, today I had milk and ate pizza, I'm feeling bad, swollen, greasy, I swear, in a few days you can feel the difference, the body thanks, is light, serious, I didn't think I would feel such a difference. And then, from the moment we feel good, it's easy, because well-being is worth more than the taste, that's because I haven't taken a soda yet and I still need to take some more. It is possible, we have to seek health, and when we are healthy everything improves, mood, mood, well-being, and then the change is not so difficult.”

It seemed that everything was going wonderfully all very well for Taci, the improvement was soon noticed with these changes, but suddenly, in a crisis Taci became discouraged and disappeared, it was necessary to rescue her, on March 12, 2018, I marked Gaby who was already pure love at that point, in a post and we had the following dialogue:

Gaby - Thank you for remembering me, friend, but for my daughter nothing has any effect, not even the phytos.
Me – Have you tried aloe vera with her¿ It'll work, yes, you can't give up like that!
Taci - I gave up, I will wait for the need for an upcoming surgery and wait for the menopause to arrive.
Me - Unfortunately menopause is not a solution and surgery you already know is not synonymous with a cure, do not give up on you warrior!

Anyway, after a lot of conversation, that day, she decided to return to the fight and said:

"Tired, but ok, I take the copaiba oil, that aloe vera and I'm going back with the Vita D, last try!"

And it was the right shot, three months later, she wrote her testimonial:

“Hi guys, good afternoon. I was not going to give my testimony at that moment, I was going to wait another month, but today I saw two desperate people wanting to give up, so I thought that today it might be valid. I didn't know the group when I discovered my endo. The doctor who diagnosed wanted to operate on me, when they talk about surgery, we get scared, right? I went to get a second opinion and he told me not to operate and take Allurene (dienogeste). At that moment it was a light at the end of the tunnel, but little did I know I was digging even deeper at the end of that tunnel, I took Allurene because the doctor promised a cure, I took it for a year and it was the worst year of my life, I always say I went to hell and came back ... I swear ... After a year, I couldn't stand the depression, the darkness that that evil medicine brought me, I went back to the first doctor and operated. At that moment it was a relief, the pain lessened, I went back to the doctor for the postoperative period and when he was well, he came to talk about hormones, Diu Mirena and the like, so I disappeared, in the meantime my mother found this blessed group. I started the herbal medicines, I didn't have much improvement with them, but today I imagine that they didn't let me get worse and one hour I got tired, it seemed that nothing was working and I just felt the pain coming back, I got discouraged .....
Along with the pain I was again in depression and Ariane encouraged me and I decided to continue looking for my cure. I went to a doctor that she referred to me, Dr. Isabela and it was my salvation, I started making natural hormone replacement and taking some supplements that she gave me, I changed my diet (I confess I shouldn't, I still slip a lot, but it reduces gluten and milk). I am on treatment for only two months and I improved a lot, both from depression and from endometriosis, before I took a box of Buscofen and three Tylex PER DAY, to endure the pain and even with this exaggeration of medicines, I often had only relief of pain.
This month, I took only one box of Buscofen, in the first three days (one box lasted three days) and I did not take any Tylex, that is, in just two months of treatment with hormones, I reduced the medicines by less than half
I am still not cured and I was not going to give my testimony this month, but as I saw people giving up, without hope, I decided to come here and tell you a little bit and tell you DON'T GIVE UP, I also took time to find my way, I was discouraged because I saw a lot of people improving only with phytos and me, I did everything and it didn't improve. I once read something that made a lot of sense, “we don't know for sure where the endo comes from, but it seems to be a lack of hormone, and then the body, in an attempt to search for more hormone, the endometrium grows and goes to get these hormones ”And it made sense to me, people, instead of insisting on these synthetic hormones, do hormone replacement, it doesn't hurt and it heals us, I have already improved 60% of endometriosis and also of depression. Do not give up on you, healing, control is possible, returning to life is possible. I thank God, my mother Gaby who embraced the cause with me and we came together in search of help and Ariane who made this group and spares no effort to help us, listen to her, listen to the tips, watch the
videos, the lives she did in the group with several doctors. Let's go girls, victory is certain! Peace and light to us all.”

Gaby, your complete mother:

“People, God guided us and on the face we found angels on our paths, Ariane was one of them, one day she had given up, on that specific day you showed up and told her to continue and she heard you, I will never forget that day! Seeing my daughter better and me too, is priceless.”

And the changes do not stop there, when the improvement comes to us, it also means a lot of things and she reports in a publication of the video below, made for the group:

“Congratulations on the friendly initiative. It is absurd for women to be prejudiced against menstruation and these images. It is necessary to deconstruct, congratulations, I hated getting my period, until the endometriosis visited me and I blocked my period with those damn medicines for a year, it was so painful and when I stopped taking it, I learned to love my period, today I love getting my period , cleanses my body, despite the pains, which are getting smaller every day, after I met the group. Thank you for existing in our lives.”

And as I always say, what good is all learning if we do not pass it on? Taci goes on a mission to help with her evolution and in December 2018, she presents us with this beautiful story:

“Gratitude defines the feeling, for having put people like that in my path, Ariane my eternal gratitude to you, my endo mentor. In the certainty that life brought me endo so that I could look at myself and completely change my view on life, on the world and meet WONDERFUL people who are helping me to evolve as a human being and to radically change life in everyone the aspects.
And I also thank my mother Gaby for always being with me in this fight.
The lesson that remains is: Use your pain, whether physical or emotional, to evolve. See what it has to teach you, because it is often the pain that will bring you, a whole universe, that you didn't even know existed. The disease ... A path to the healing of the Soul! "

Amendment in response to another comment:

"My friend, Gratitude for your words, you were essential, for me to find paradise on earth, Gratitude for existing and for being such a beautiful soul that brings hope to people on Earth ..."
And it arrives in 2019 with more news:

"I am coming here just to say how much each sacrifice that we make to take care of our health is worthwhile. I redid my exams and the C-reactive protein that shows the degree of inflammation in our body has improved a lot from 2017 until today and the My exam results show the graph of this improvement. It is worth taking the challenge. At first it was difficult but soon we feel good, it improves and then everything becomes easy. I can no longer eat crap; my organism feels and complains. Come on girls, our way of healing depends only on us. "
AND WE WILL MAKE A DIFFERENCE IN THE WORLD...
Tradução Pietra Steffen
08/17/2020
8 visualizações0 comentário

Posts recentes

Ver tudo